Czy polska szkoła wypełnia swoje zadanie kształcenia mądrych, odpowiedzialnych, patriotycznych pokoleń i wspierania rodziców w zadaniach wychowawczych? Na ile zaś nasza oświata przesiąknięta jest pedagogicznymi nowinkami, stawiającymi na pierwszym miejscu zaklęcia poprawności politycznej, tolerancję i otwartość na wszelkie odmienności oraz slogan o prawach ucznia, zastępującego na szkolnym piedestale autorytet - mistrza i wychowawcę? Te i inne pytania zadali sobie publicyści, których artykuły złożyły się w 4. numerze pisma na Dossier Edukacja czy indoktrynacja?
Drugi obszerny blok tematyczny poświęcony jest Stanom Zjednoczonym – krajowi kontrastów, ogromnej ideowej polaryzacji i kulturowej różnorodności. Stojącemu przed wyborem, nie tylko politycznym i doraźnym, lecz przede wszystkim tym zasadniczym - cywilizacyjnym.
Ponadto, Robert Gwiazdowski opisuje przyczyny światowego kryzysu gospodarczego, Grzegorz Kucharczyk – przebieg antykatolickiej tzw. Wiosny Ludów we Włoszech, a Roman Konik – gospodarczą katastrofę Zimbabwe, afrykańskiego kraju rządzonego przez Roberta Mugabego, marksistę kształconego na zachodzie Europy.
Wśród autorów 4. numeru magazynu „Polonia Christiana” znaleźli się też m.in. ks. kard. Jorge Medina Estévez, Stanisław Michalkiewicz, Leszek Żebrowski, Mieczysław Ryba, Jacek Kowalski, Paweł Toboła-Pertkiewicz i Mariusz Affek.